Наук на світі є багато, Їх навіть важко полічить. Та нам їх треба добре знати, Щоб Всесвітом оволодіть. Наука – знайдені алмази, Вугілля, золото і мідь. В руках людей могутній лазер Ї сотні зрошених угідь. Наука – хліб мільйонотонний, Дари розвіданих морів, І винограду пишні грона Й серед пустель пташиний спів. Це атом, скорений людині, Нові потужні русла рік, Дерзання й пошуки невпинні Це наш великий славний вік! Наука нам допомагає Ракети в космос запускать, І будувати всюдиходи , Щоб грунт на Місяці вивчать. До різних ми наук охочі, Нехай ведуть нас до вершин. Та зараз ми сказати хочем: Наш географії уклін.

Транспорт


Транспорт
Автомобільний (50% внутрішніх пасажироперевезень і 40 % вантажоперевезень) 
Залізничний(8,2% внутрішніх вантажоперевезень, майже 50% пасажироперевезень)
Трубопровідний (транспортація нафти й природного газу)
Морський (90% зовнішніх вантажоперевезень)
Повітряний( забезпечує зовнішні пасажироперевезеня; газова компанія —»Ер-Франс»)
Франція має одну з найрозвинутіших транспортних систем у Європі. Країна виступає піонером у виготовленні й застосуванні надшвидкісних засобів транспорту. На лінії Париж — Ліон завдовжки 425 км уперше в світі почав курсувати поїзд зі швидкістю 270 км/год (зараз уже 400 км/год). Вперше розпочалися тут і рейси пасажирського надзвукового літака "Конкорд".
Центром транспортної системи Франції є Париж. Він зв'язаний водною артерією Сени з морем. Ділянка Сени між Парижем і Гавром завдовжки 374 км має щорічний вантажообіг до 50 млн т. Система водних каналів з'єднує Париж з Бельгією, басейном Рейну і через Сону й Рону — з Середземним морем. До Парижа з чотирьох боків підходять газопроводи, нафтопровід від Гавра і лінії електропередачі з півночі та районів Альп і Піренеїв.
З Парижа в усі боки відходять залізниці і автостради. Головними напрямками є Гавр, Лілль, Страсбург, Ліон — Марсель, Тулуза, Бордо, Нант і Брест. Найважливіший транспортний коридор країни утворився за лінією Гавр — Париж — Ліон — Марсель. Він насичений найрізноманітнішою і найсучаснішою транспортною інфраструктурою. Париж є третім повітряним вузлом Європи, він поступається тільки Лондону і Франкфурту.

Провідну роль відіграє автомобільний транспорт, який здійснює перевезення більшої частини пасажирів і вантажів. Парк автомобілів нараховує близько 30 млн.штук, з них 21 млн. штук - легкових. Протяжність автошляхів найдовша в Європі - 1,3 млн. км, щільність автошляхів - 160 км/100км2.

Залізничний транспорт займає 2-е місце за вантажообігом (50 млрд. т/км). Протяжність залізничних колій - 34 тис. км, з них 10 тис. км - електрифіковано. Густою мережею залізничних колій характеризуються Паризький та Північний райони. Важливими залізничними напрямами є Париж-Марсель, Париж-Бордо, Париж-Тулуза. Налагоджене швидкісне залізничне сполучення на лінії Париж-Ліон-Марсель.




Щільність залізничних шляхів - 6,2 км/100 км2. Франція має густу мережу трубопроводів, що простягаються від морських портів до Страсбурга і Парижа. Природний газ подається до французьких споживачів газопроводами зНідерландів та Росії. Морський транспорт відіграє вагому роль у зовнішній торгівлі Франції, тоннаж морського флоту становить 6 млн. бр. -рег.т. Найбільшими морськими портами країни є Марсель (вантажооборот 100 млн. т, 40% вантажообігу морського транспорту країни), Гавр, Дюнкерк, Руан, Нант, Сен-Назер, Бордо (всього 89 портів).
Найбільші пасажирські порти - Кале, Булонь і Дьєп. Військово-морські порти - Брест і Тулон. Авіаційний транспорт обслуговує в основному пасажирів - щорічно перевозиться близько 30 млн.пасажирів. Головна авіакомпанія «Ер Франс» — серед провідних у світі. Найбільший центр авіаперевезень - Париж, де діють аеропорти "Орлі", "Бурже", "Шарль-де-Голь". Всього у Франції близько 475 аеропортів, 295 з них мають асфальтовані чи бетонні злітно-посадочні смуги, решта 180 - грунтові.
Метро у Франції є в Парижі, Ліоні, Марселі, Ліллі, Тулузі, Ренні. У Руані - частково підземний швидкісний трамвай. Крім системи метро, в Парижі існує мережа RER (Reseau Express Regional), пов'язана одночасно з системою метро і мережею приміських поїздів.
Найтісніші транспортні зв'язки розвинулись із сусідніми країнами, іншими розвиненими країнами світу та з колишніми французькими колоніями. Найважливішими напрямками є Париж — Брюссель і Париж — Франкфурт. Через Піренеї в Іспанію прокладені два залізничних тунелі, проте їх роль мінімальна. Дуже активно використовуються залізничні тунелі в Швейцарію через Юру, два автомобільні тунелі під Альпами зв'язують Францію з Італією. Один із них під Монбланом (довжина 11,7 км), другий — під перевалом Фрежюс (довжина 12,9 км). Тунель під Ла-Маншем з 1994 року з'єднує Францію з Великобританією.


Фірсова Анастасія



Потяги

Залізничний транспорт у Франції має надзвичайно велике значення, адже він дуже 
високошвидкісний. На сьогодні Франція є лідером серед країн ЄС у цій сфері. Використовуються 
такі типи потягів: SNCF, TGV (найбільш швидкісні), Autotrain (найповільніші).
Квитки дешевше купувати в касі, ніж через складну автоматичну комп'ютерну систему продажу 
квитків, проте черг таким чином однозначно не уникнути. Квитки обов'язково потрібно 
компостувати перед від'їздом. Крім того, про придбання квитків варто потурбуватися завчасно.
У Франції на залізничні перевезення існує ціла система знижок.
Розклад руху поїздів.


Автобуси

За винятком автобусів мережі SNCF, цей вид транспорту не є найбільш зручним способом 
пересування у Франції, проте таким чином можна оглянути визначні пам'ятки міст протягом 
короткого періоду часу. Приватні автобусні лінії не мають чіткого розпорядку руху, їх графік не є 
скоординованим.
Зазвичай у всіх регіонах розклад руху автобусів адаптований під години роботи магазинів, 
продовольчих ринків, навчання у школах. Більшість автобусів працюють із 6:00 до 20:30. По 
понеділках і святкових днях деякі лінії закриті.
Квитки можна придбати безпосередньо у водія.


Річковий транспорт

Франція займає перше місце в Західній Європі по довжині внутрішніх водних шляхів. Основними 
річками є Сена, Луара, Рейн, Рона та Гарона – вони найкраще підходять для річкових круїзів на 
багатопалубних кораблях, що здійснюються протягом цілого року. Цей тип подорожей доступний 
у таких великих містах як: Париж, Руан, Гавр, Страсбурґ, Орлеан, Тур, Нант, Ліон, Авіньйон, 
Тулуза, Бордо та ін. По цих ріках можна доплисти до Атлантичного океану або Середземного 
моря.
Існує також ряд невеликих річок, якими можна подорожувати на екскурсійних катерах. 
Надзвичайно розвинена система каналів, яка сполучає великі ріки.
Розклад руху суден.




Гудаш Світлана






Залізничний транспорт




TGV відправляється від платформи вокзалу Монпарнас вПарижі
Залізничний транспорт дуже розвинений. Місцеві і нічні поїзди, зокрема TGV («Trains à Grande Vitesse» — високошвидкісні поїзди) зв'язують столицю зі всіма великими містами країни, а також з сусідніми країнами Європи. Швидкість руху цих потягів — 320 км/год. Залізнична мережа Франції становить 29370 кілометрів, і є найпротяжнішою залізничною мережею серед країн Західної Європи. Залізничне сполучення існує зі всіма сусідніми країнами, окрім Андорри.

Метрополітен
Метро у Франції є в ПарижіЛіоніМарселіЛілліТулузіРенні. У Руані — частково підземний швидкісний трамвай.
Крім системи метро, в Парижі існує мережа RER (Reseau Express Regional), зв'язана одночасно з системою метро і мережею приміських поїздів.

Автомобільний транспорт

Мапа автошляхів Франції
Мережа автомобільних доріг досить щільно покриває всю територію країни. Загальна протяжність автодоріг: 951500 км.
Основні дороги Франції ділять на такі групи:
  • Автотраси — назва дороги складена з букви A з номером дороги. Максимальне можливе обмеження швидкості — 130 км/год, обов'язкова наявність заправок кожні 50 км, бетонна розділова смуга, відсутність світлофорів, пішохідних переходів.
  • Національні дороги — префікс N. Максимальне можливе обмеження швидкості — 90 км/год (за наявності бетонної розділової смуги — 110 км/год).
  • Департаментальні дорогі — префікс D. Максимальне обмеження швидкості — 90 км/год.
У містах обмеження швидкості — 50 км/год. Використання ременів безпеки — обов'язково. Діти до 10 років повинні перевозитися в спеціальних сидіннях.

Авіатранспорт
У Франції близько 475 аеропортів. 295 з них мають асфальтовані або бетонні злітно-посадочні смуги, решта 180 — грунтові (дані на 2008 рік)[7]. Найбільший французький аеропорт — аеропорт Шарля де Голля, розташований в передмісті ПарижаЕр Франс — національний французький авіаперевізник, що здійснює авіарейси практично у всі країни світу.
Франція має у своєму розпорядженні потужну мережу внутрішніх авіаперевезень, левову частку 
яких виконують національний перевізник Air France та регіональні 
авіакомпанії Eurociel, JetAir, EasyJet. У всіх великих і середніх містах є аеропорт. До основних 
належать: Париж, Марсель, Ніцца, Страсбурґ, Тулуза, Ліон, Гренобель, Діжон, Брест, Бордо, 

Нант.



Транспорт у країні добре розвинутий. Внутрішні перевезення (45 % вантажів і 50 % пасажирів) в основному здійснюються автомобільнимтранспортом. Неабияку роль у цих перевезеннях відіграють річковий і морський транспорт. Більша частина зовнішніх перевезень припадає саме на нього. Найбільші порти країни — Марсель (2-ге місце в Європі), Гавр, Кале, Дюнкерк, Булонь. Завдяки високому рівню електрифікації залізничного транспорту експреси можуть розвивати швидкість до 500 км/год (Париж — Ліон). Париж— другий повітряний вузол у Європі після Лондона. У Франції прокладена широка мережа нафто- та газопроводів.

Немає коментарів:

Дописати коментар